Как выбрать семейного врача: Минздрав разработал пошаговую инструкцию

Переглядів: 1218 0 02.04.2018 в 08:00:03 Новини охорони здоров'я
Как выбрать семейного врача: Минздрав разработал пошаговую инструкцию

Нагадуємо, що з 1 квітня офіційно стартує підписна кампанія між лікарями та пацієнтами і всі українці зможуть обрати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів, заклади яких підключились до електронної системи охорони здоров’я.
   Декларація – це документ, який підтверджує, що пацієнт хоче обслуговуватись саме у цього лікаря. Так, підписуючи декларацію з конкретним лікарем, ви повідомляєте державу (НСЗУ), що оплата за ваше обслуговування має находити у цей медичний заклад».
   «Водночас, декларація не є юридичним документом і не підписується «раз і назавжди»: у будь-який момент ви можете укласти декларацію з іншим терапевтом, педіатром чи сімейним лікарем. У такому випадку не треба скасовувати попередню декларацію – достатньо просто укласти нову декларацію з обраним лікарем, а зміни автоматично зафіксуються у системі охорони здоров’я eHealth».

   Ви вільні у своєму виборі — не мусите підписувати декларацію за місцем прописки чи проживання. 
   Як обрати сімейного лікаря:
Крок 1. Головним принцип, за яким потрібно обрати терапевта чи сімейного лікаря – власне бажання пацієнта обслуговуватися саме в цього конкретного спеціаліста. Якщо спеціаліст, у якого пацієнт обслуговувався дотепер, влаштовує, то угоду можна укласти з ним. Якщо ж пацієнт хоче лікуватися у іншого лікаря він має право укласти угоду з іншим лікарем.

Крок 2. Далі на черзі – укладання декларації з лікарем. Заклади первинної меддопомоги, в яких працюють сімейні лікарі, підписують контракт із Національною службою здоров’я, а пацієнти – декларацію з тими лікарями, яких самі собі обрали. При цьому декларація підписується безстроково. З іншого боку, якщо пацієнту не сподобалося обслуговування у фахівця, він у будь-який час може укласти угоду з іншим лікарем.
   Для укладення угоди знадобляться паспорт та ідентифікаційний код. Для підписання декларації з педіатром – свідоцтво про народження дитини та документи (паспорт та код) обох його батьків або опікунів.

Крок 3. Лікар вносить дані пацієнта в систему і роздруковує декларацію у двох примірниках (один із них залишається у пацієнта), – і з цього моменту ви можете звертатись до лікаря у будь-який час.
   У МОЗ наголошують, що перед підписанням потрібно уважно перевірити декларацію. 
"Декларація з'явиться в системі після подвійної авторизації: лікар попросить назвати код, який надійде вам СМС- повідомленням. Якщо ж у вас немає мобільного телефону, лікар сфотографує чи відсканує ваші документи, щоб долучити їх до декларації. Тільки після цього декларація з'явиться у системі»

Крок 4. На випадок відпустки або хвороби у вашого лікаря має бути заміна – інший лікар первинної ланки або черговий заклад первинної медичної допомоги. Якщо пацієнту знадобиться допомога, а він знаходиться в іншому місті, то можна звернутися до найближчого закладу первинної медичної допомоги.


   Один лікар може обслуговувати максимум 2 тисячі пацієнтів. Виняток можуть складати ситуації, наприклад, коли лікар працює в селі, де проживає більше 2 тисяч людей. До лікаря первинної ланки пацієнт може звертатися з будь-якими питаннями, пов'язаними із здоров'ям. У разі своєчасного звернення більшість проблем зі здоров'ям можуть бути вирішені на рівні первинної ланки. Крім безпосереднього обстеження і лікування, лікарі первинної ланки будуть також видавати направлення до вузькопрофільних спеціалістів, виписувати рецепти на ліки, в т.ч. які підпадають під програму "Доступні ліки" (безкоштовні ліки в аптеці, за які платить держава), та будь-які медичні довідки, наприклад, до басейну тощо.
  У 2018 році заклад, в якому працює сімейний лікар, почне отримувати пряму річну оплату за обслуговування кожного пацієнта, який уклав з ним договір.


Джерело: Добропільська районна рада

Мітки: лiкарi, моз


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх