4, П'ятниця - 10:40:40
Поки влада займається тим, що будує дороги за програмою «Велике будівництво», в парламенті вирішують, як водіям правильно по цим дорогам їздити. Наразі, в Верховній Раді депутати зареєстрували декілька законопроектів, якими вирішується питання адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху. Найсвіжіший з них – це проект Закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів (реєстр. № 6463 від 24.12.2021). Згідно з ним, перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на вісімдесят кілометрів на годину тягне за собою накладення штрафу в розмірі двохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян. На сьогодні згідно з положеннями статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за порушення установлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину (частина перша) та п’ятдесят кілометрів на годину (частина четверта). Органом, уповноваженим розглядати справи про правопорушення, передбачені частиною п’ятою статті 122 КУпАП, пропонується визначити органи Національної поліції або Військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (відповідно до розподілу повноважень). Раніше народний депутат України Федір Веніславський зареєстрував в парламенті законопроект № 6214 від 22.10.2021, яким посилюється відповідальність водіїв за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах. Законопроектом передбачається внесення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими: Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на п’ятдесят кілометрів на годину, а у населених пунктах більш як на тридцять кілометрів на годину - тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах більш як на п’ятдесят кілометрів на годину – тягнуть за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від трьох до шести місяців. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах більш як на сімдесят кілометрів на годину – тягнуть за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року. Федір Веніславський називає свою ініціативу актом вимушеного реагування на стан смертності та травматизму в Україні внаслідок дорожньо-транспортних пригод і перш за все через недотримання встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів у населених пунктах. Посилення урядом контролю за порушниками на дорогах та інші заходи поки що не дає бажаних результатів, тому нардеп вимагає більш радикальних заходів відносно таких «шумахерів», і перш за все запровадження ще жорсткішої системи монетарних і немонетарних покарань, зокрема, збільшення штрафів та позбавлення права керування автомобілем на певний час за перевищення швидкості. На фоні міжнародної практики штрафи, що діють сьогодні, на його думку, є мізерними та малоефективними. Він впевнений, що тільки радикальні кроки та високі штрафи можуть стати найдієвішим стимулом для водіїв їздити суворо за правилами. На початку листопада в Раді зареєстрували законопроект 6278 від 04.11.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо терміну позбавлення права керувати транспортними засобами». Його автором є позафракційний нардеп Юлія Світлична. Законопроект дослідять: - Комітет з питань правоохоронної діяльності; - Комітет з питань правової політики; - Комітет з питань транспорту та інфраструктури; - Комітет з питань бюджету; - Комітет з питань антикорупційної політики; - Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу. Проектом закону пропонується внести зміни до статті 30 Кодексу України про адміністративні правопорушення та до статті 55 Кримінального кодексу України. В першому випадку, позбавлення наданого даному громадянинові права керування транспортними засобами буде застосовуватися на строк до трьох років за грубе або повторне порушення порядку користування цим правом або довічно за систематичне порушення порядку користування цим правом. Водночас правило про те, що «загальний строк позбавлення права керування транспортним засобом може перевищувати гранично допустимий строк, передбачений частиною другою цієї статті» пропонується із КУпАП виключити. Крім того, Верховній Раді пропонують встановити адміністративну відповідальність за порушення правил дорожнього руху особами, які керують самокатами. Про це свідчить зареєстрований в парламенті законопроект № 5732 від 05.07.2021 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення правил дорожнього руху особами, які керують самобалансуючими транспортними засобами обладнаними електродвигунами (електросамокат, сігвей, сегвіл, гіроскутер)». Законопроектом пропонується доповнити статтю 127 Кодексу України про адміністративні правопорушення приписами в частині відповідальності за порушення правил дорожнього руху особами, які керують самобалансуючими транспортними засобами обладнаними електродвигунами (електросамокат, сігвей, сегвіл, гіроскутер). Сьогодні в ній мова йде лише про порушення правил дорожнього руху особами, які керують велосипедами, гужовим транспортом, і погоничами тварин. Також до Верховної Ради надходив законопроект № 3744 від 25.06.2020 «Про внесення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо дозволеного перевищення швидкості руху на міжнародних та національних автомобільних дорогах». Законопроектом пропонувалося внести зміни до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямовані на збільшення максимального дозволеного перевищення швидкості руху на міжнародних та національних автомобільних дорогах: 1) у частині першій після слів «більш як на двадцять кілометрів на годину» додається фраза «(на міжнародних та національних автомобільних дорогах, які мають по одній смузі для руху в кожному напрямку – більш як на тридцять кілометрів на годину; на міжнародних та національних автомобільних дорогах, які мають дві смуги для руху в одному напрямку – більш як на сорок кілометрів на годину; на міжнародних та національних автомобільних дорогах, які мають три і більше смуги для руху в одному напрямку – більш як на п’ятдесят кілометрів на годину)»; 2) у частині третій після слів «більш як на п’ятдесят кілометрів на годину» додається фраза «(на міжнародних та національних автомобільних дорогах, які мають три і більше смуги для руху в одному напрямку – більш як на шістдесят кілометрів на годину)». Але цей законопроект був знятий з розгляду. Джерело: https://sud.ua |