Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налоговой сфере от 22.08.14"

Переглядів: 1787 0 23.08.2014 в 10:06:14 Новини податкової інспекції
Добропольская ОГНИ:

Ігор Білоус: Нові зміни в податковій системі – це рух вперед

 

«Сьогодні в Україні існує 22 обов'язкові податки та збори, які сплачують суб'єкти підприємницької діяльності. Натомість ми пропонуємо залишити тільки 9 податків.

Велика частина податків скорочується і узагальнюється. Кількість податкових різниць скорочується з 49 до 3, скасовуються різниці щодо: витрат на навчання, витрат на ремонт, витрат на відрядження тощо», – наголосив Ігор Білоус.

Це дасть можливість сотні тисячам платників забути про обтяжливі податкові звіти. «Переведення двох податків із загальнодержавних до місцевих, а саме податку на нерухоме майно та фіксований сільськогосподарський податок дає місцевим громадам нові інструменти у вигляді податків, які збираються і залишаються у місцевому бюджеті. Гроші будуть збиратися на місцях, і тепер будуть витрачатися на місцях», – наголосив Ігор Білоус.

«Єдиний звітний період – квартал. Ефект – зменшення кількості звітів та платежів на рік для платників податків. Ми досягнемо зменшення витрат ресурсів держави та бізнесу на адміністрування податків», – наголосив Ігор Білоус.

Також Голова Державної фіскальної служби зазначив, що в Україні понад 70% зарплат виплачуються в конвертах. На сьогодні в Україні «сірі» або «чорні» зарплати в конвертах становлять понад 20 млрд. грн.

«Ми пропонуємо змінити принцип системи оподаткування фізичних осіб - хто більше заробляє, той більше платить. Існує шість моделей»,– наголосив Ігор Білоус.

Для вирішення цих проблем Уряд України пропонує комплексний план змін в податковій системі.

«В концепції податкової реформи, ми запропонували шість моделей цього виду оподаткування вони усі у відкритому доступі на нашому сайті. Разом з бізнесом та підприємцями, при обговоренні цього питання ми зможемо вибрати найбільш оптимальну модель оподаткування доходів фізичних осіб», – наголосив Ігор Білоус.
«Крім того, наслідком запровадження нової податкової системи стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції», – наголосив Ігор Білоус.

Розроблену Концепцію реформування податкової системи винесено на обговорення громадськості та бізнесу, яке триватиме місяць. Після цього остаточний проект Закону про економічне зростання буде подано на розгляд Верховної Ради України.

 

 

Володимир Хоменко: Кожен українець може долучитися до створення Служби фінансових розслідувань

 

«Насамперед ми хочемо почути позицію малого і середнього бізнесу щодо створення Служби фінансових розслідувань. Ми дослухаємося до усіх думок, врахуємо будь - які раціональні зауваження і пропозиції», - заявив Володимир Хоменко, Перший заступник голови Державної фіскальної служби України. 
«Відчуваємо інтерес до Служби з боку висококваліфікованих фахівців, зокрема, з недержавного сектору, а також експертних кіл. Кадровий відбір будемо проводити на конкурсних засадах. Спеціальна комісія оцінюватиме кваліфікацію претендентів, рівень їх фахової підготовки і досвід», - наголосив Перший заступник голови ДФС України. 
Також Володимир Хоменко повідомив, що у рамках створення СФР уже проведено 14 обговорень з представниками бізнесу, громадськості, українськими й міжнародними експертами. Отримано більше 120 пропозицій і зауважень, більшість з яких враховані у кінцевому законопроекті. Основні зауваження стосувалися функції аудиту, кадрового забезпечення і громадського контролю СФР.

Строки проведення документальних перевірок. «Тривалість документальної планової перевірки фізичної особи – підприємця не повинна перевищувати 10 робочих днів. Продовження строків проведення такої перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більше 5 робочих дні». Тривалість документальної позапланової перевірки (крім перевірки щодо відшкодування податку на додану вартість) фізичної особи – підприємця не повинна перевищувати 5 робочих днів.

Водночас тривалість документальної позапланової перевірки, що здійснюється у зв’язку з розпочатою процедурою припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, порушеним провадженням у справі про визначення банкрутом платника податків або поданням заяви про зняття з обліку платника податків, для фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, не повинна перевищувати 3 робочі дні, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:

- платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;

- платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість; 
- в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо використання платником податку найманої праці фізичних осіб, відкритих платником податків рахунків у банках та інших фінансових установах.

Зазначені строки проведення перевірок встановлено статтею 82 Податкового Кодексу України.

 

 

 

Реформа єдиного соціального внеску дозволить вивести зарплати з тіні - голова фіскальної служби

 

Голова Державної фіскальної служби Ігор Білоус вважає, що реформування єдиного соціального внеску (ЄСВ), яке передбачає зменшення ставки і розширення бази оподаткування, дасть змогу вивести зарплати українців з тіні.

Про це Білоус заявив на антикорупційному форумі у п'ятницю, коментуючи заяву прем'єр - міністра України Арсенія Яценюка про внесення законопроекту про ЄСВ на наступне сесійне засіданні Верховної Ради. «Що нам це дасть?

Зменшення великого попиту на готівку, яка роздається в конвертах і видається у вигляді зарплати. Зменшиться попит на готівку - зменшиться і пропозиція. Це системний підхід, з яким ми йдемо до бізнесу, суспільства, уряду, який нас підтримує. Сподіваємося, підтримають і депутати», - сказав Білоус.

 

Своєчасна виплата заробітної плати – основа стабільності суспільства

«У нинішніх умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах», реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати»,- підкреслює начальник заступник начальника державної податкової інспекції – начальник Олександрівського відділення Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області Тетяна Конончук.

Підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності, при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Роботодавці, котрі відмовляються від офіційного працевлаштування своїх працівників, найбільшої шкоди завдають, в першу чергу, робітникам, адже неналежне оформлення трудових відносин позбавляє людей можливості захисту своїх прав та не дає змоги напрацювати стаж, необхідний в майбутньому для призначення пенсії.

Своєчасна й повна сплата податків і платежів, а також забезпечення заробітною платою працівників у розмірі не менше мінімальних соціальних стандартів – це обов’язок кожного роботодавця щодо соціального захисту своїх працівників.

 

 

Яким чином оподатковувати доходи, отримані від продажу вирощеної сільгосппродукції

 

Доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного або річного оподаткованого доходу платника податку. Власна сільгосппродукція, це та, яка вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, що використовуються для ведення:

- особистого селянського господарства або земельні частки (паї), виділені в натурі,

сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари;

- садівництва або для будівництва і обслуговування житлового будинку,

господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) або для індивідуального дачного будівництва.

Водночас, якщо розмір земельних ділянок перевищує 2 гектари, доход від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки за ф. 3-ДФ про наявність у нього вищезазначених земельних ділянок. Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки. Порядок її видачі затверджено наказам Міністерства доходів і зборів України від 17 січня 2014 року № 32.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1-5, 15, 16 та 41 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (далі - УКТ ЗЕД), отримані від такого продажу доходи не є оподаткованим доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

У разі, коли сума отриманого доходу перевищує встановлений розмір, громадянин зобов’язаний подати до податкової інспекції довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем проживання. Якщо довідкою підтверджено, що продану продукцію тваринництва вирощено безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати.

Оподаткування доходів, отриманих від продажу власної сільгосппродукції визначено пп.165.1.24 п.165.1 ст. 165 Податкового кодексу України.

 

 

Підкаже бізнесу вірне рішення – журнали з податкової тематики: «Вісник Міністерства доходів і зборів України» та «Кур’єр ГУ Міндоходів у Донецькій області»

Підкаже бізнесу вірне рішення – журнал «Вісник Міністерства доходів і зборів України» та «Кур’єр ГУ Міндоходів у Донецькій області»

Вашими надійними помічниками і партнерами у бурхливому океані інформації готовий бути – журнал «Вісник Міністерства доходів і зборів України» – офіційне видання Міністерства доходів і зборів України. Видання виходить щопонеділка та містить інформацію з податкового, митного законодавства, єдиного соціального внеску та іншого, пов’язаного з веденням бізнесу законодавства України.

Аналогічне за направленням та тематикою видання «Кур’єр ГУ Міндоходів у Донецькій області», видавництво якого здійснюється в м. Донецьку і яке виходить 1 раз на місяць.

Оформити редакційну передплату на зазначені податкові видання можна через філію ДП «СВЦ ДПС України» у Донецькій області або в Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, каб.109. Телефон для довідок: 2-88-74. Передплатні індекси: 22599 (укр.), 22600 (рос.).

Щодо сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти

Головне управління Міндоходів у Донецькій області звертає увагу платників податків на зміст Узагальнюючої податкової консультації щодо сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти.

Так, нарахування, утримання та перерахування збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі безготівкової іноземної валюти здійснюється банками (фінансовими установами) за дорученням клієнтів банку. При цьому, суми утриманого та перерахованого на рахунки Державного казначейства України збору не включаються до складу, відповідно, доходу та витрат при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток такими банками (фінансовими установами).

Водночас, у разі сплати збору за власними операціями банку (у тому числі за власними зовнішньоекономічними договорами та за операціями з купівлі іноземної валюти, що здійснюються на міжбанківському валютному ринку України в межах лімітів відкритої валютної позиції банку), сума сплаченого банком збору на обов'язкове державне пенсійне страхування враховується при визначенні оподатковуваного прибутку у складі інших операційних витрат.

Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації про сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі іноземної валюти, затвердженій наказом Міндоходів України від 01.07.2014 року № 365.

Водночас нагадуємо, що у липні поточного року Міністерство доходів і зборів України затвердило 4 узагальнюючі податкові консультації. Їх темами стали найактуальніші питання, з якими платники найчастіше зверталися за роз’ясненнями до фіскальних органів. Усі проекти узагальнюючих податкових консультацій попередньо пройшли стадію обговорення з громадськістю та отримали схвальну оцінку. Всі роз’яснення чіткі та зрозумілі, що дає можливість платнику уникати двозначного трактування деяких норм податкового законодавства.

Із текстами узагальнюючих податкових консультацій можна ознайомитися за посиланням: http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/ uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/

http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/

uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/

 

 

Сплата за ліцензію на роздрібну торгівлю

алкогольними напоями та тютюновими виробами

Фахівці Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляють та нагадують платникам податків - суб’єктам господарювання Добропільського та Олександрівського регіону.

Для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напитками та тютюновими виробами суб’єктам господарювання необхідно подати заяву до ГУ Міндоходів у Донецькій області або до Центру обслуговування платників податків (далі – ЦОПП) податкової інспекції за місцем проведення торгівельної діяльності. Крім того до заяви додається довідка органу доходів і зборів (на сьогодні - Державної фіскальної служби України) про реєстрацію електронних контрольно - касових апаратів (далі – ЕККА) або книг обліку розрахункових операцій (далі - КРО, РРО) що знаходяться у місці торгівлі. У разі недостовірності даних у поданих документах, контролюючим органом приймається рішення про відмову у видачі ліцензії.

Ліцензія або рішення про відмову у ії видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів від дня одержання документів. За видачу ліцензій та право користування нею, справляється плата в розмірі, встановленому чинним законодавством України. Ліцензії видаються на рік і оплачуються щоквартально рівними частинами зі строком оплати до 20 числа місяця, що передує звітному кварталу. При прийнятті платіжного документу (доручення, квитанції), що підтверджує сплату чергового щоквартального (річного) платежу перевіряється наявність відмітки банку (печатка, штамп), інформації про правильність заповнення реквізитів платежу (р/рахунок, призначення платежу, коду бюджетної класифікації тощо). Підготовлені до видачі ліцензії або відмітка контролюючого органу про внесення чергового щоквартального платежу видаються заявникові при пред’явлені ним документу, що посвідчує особу (для фізичних осіб) або уповноваженому на те представнику заявника за довіреністю. Якщо черговий платіж за ліцензію не було сплачено своєчасно – дія ліцензії призупиняється до того часу, поки не буде сплачено заборгованість. Призупиненою дія такої ліцензії вважається з того дня, коли суб’єктом господарювання буде одержано розпорядження про це від уповноваженого контролюючого органу. Поновлення дія ліцензії відбудеться з того дня, коли буде погашено заборгованість за черговим ліцензійним платежем. Але погашення заборгованості не можна відтягувати скільки заманеться. Адже, якщо термін прострочення сплати чергового платежу за ліцензію складе більш ніж 30 календарних днів з моменту її призупинення – уповноважений контролюючий орган прийме рішення про анулювання такої ліцензії.

Враховуючи той факт, що на теперішній час на території м. Донецька відбувається проведення активної фази АТО, заяву, інші необхідні документи для отримання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напитками та тютюновими виробами, необхідно надати до Добропільської ОДПІ за адресою: Донецька область, м. Добропілля, провулок Радянський, б.4, каб.111. Для отримання довідкової інформації можна зателефонувати за телефонами: 2-88-62, 2-88-72.

 

 

За якою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковується виграш у державну грошову лотерею, якщо його розмір перевищує 50 мінімальних заробітних плат?


Якщо виграш у державну грошову лотерею перевищує 50 мінімальних заробітних плат, то такий дохід підлягає оподаткуванню за ставками (15% та 17%), визначеними п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-YI із змінами та доповненнями (далі – ПК України).

Слід нагадати, що згідно з положеннями ПК України до загального місячного (річного) оподаткованого доходу включається, зокрема, дохід у вигляді виграшів та призів у державну грошову лотерею в розмірах, що перевищує 50 мінімальних заробітних плат, розмір якої встановлюється законодавством.

Згідно із п. 167.1 ст. 167 ПК України ставка податку становить 15 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 – 167.5 Кодексу) у тому числі, але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно - правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри.

Якщо база оподаткування, яка визначена з урахуванням норм п. 164.6 ст. 164 ПК України щодо доходів, зазначених в абз. першому п. 167.1 ст. 167 цього ж Кодексу, в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, до суми такого перевищення застосовується ставка податку в розмірі 17 відсотків.

 

Платники Добропільської ОДПІ отримали ключі для безконтактного спілкування з міндоходівцями

 

Добропільська ОДПІ ГУ Міндолходів у Донецькій області інформує та нагадує платникам податків та громадянам регіону.

Протягом січня - липня 2014 року посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП) оформили та отримали 544 платника податків (фізичні та юридичні особи) Добропільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області

Як свідчить статистика ГУ Міндоходів в області найактивнішими користувачами залишаються фізичні особи - підприємці та громадяни (70 відс.).

Отримати безкоштовний електронний підпис можна у представників регіональних відділень Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно - довідкового департаменту Державної фіскальної служби України (далі - АЦСК ІДД ДФС) при центрах обслуговування платників податків (далі – ЦОПП), один з яких знаходиться за адресою: Донецька область, м. Красноармійськ, вул. Горького, б.1, каб.9, або зателефонувати за телефоном: (062 39) 2-90-03.

Також наводимо деякі актуальні запитання–відповіді щодо оформлення та використання ЕЦП.

1. Як завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа?

Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС України http://www.acskidd.gov.ua (Розділ «Пошук сертифікатів») та зберегти їх на локальний диск у каталог «MyCertificatesandCRLs» або іншу папку, обрану в якості файлового сховища. Для пошуку посиленого сертифіката відкритого ключа слід використовувати поля «Код ЄДРПОУ» / «Код платника податків».

2. Чи можна змінити назву особистого ключа або сертифіката?

Особистий ключ електронного цифрового підпису має жорстко визначену назву – «Key-6.dat», яка зміні не підлягає. Зміна назви особистого ключа призведе до неможливості його використання. Назва сертифіката може бути змінена за бажанням клієнта, за виключеннямрозширення файлу – «*.cer».

3. Які дії підписувача, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль захисту особистого ключа?

Якщо підписувач втратив (пошкодив) особистий ключ ЕЦП або забув пароль захисту особистого ключа, то він повинен звернутись до представництва АЦСК ІДД ДФС України, в якому отримував послугу електронного цифрового підпису та повторно пройти процедуру реєстрації з одночасним поданням заяви на скасування посиленого сертифіката та пакету реєстраційних документів перелік яких визначено у п. 5.3 або 5.4 розділу 5 Регламенту АЦСК ІДД ДФС України.

4. Чи можна особистий ключ електронного цифрового підпису перемістити на жорсткий диск комп’ютера, а не використовувати з’ємний носій ключової інформації?

Особисті ключі підписувачів можуть бути вільно скопійовані або переміщені на будь-які носії, в тому числі і на жорсткий диск комп’ютера. Але для уникнення зловживань з особистими ключами електронного цифрового підпису та попередження їх компрометації, спеціалізоване програмне забезпечення Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної фіскальної служби України (далі – ІДД ДФС України) здійснює пошук та зчитування особистого ключа виключно з кореневого каталогу з’ємного носія ключової інформації (флеш-носій, CD/СDR - диск).

 

Інформація для розміщення на сайтах та публікації в місцевих ЗМІ

Як в річній декларації з податку на прибуток відображається сума отриманої від неплатників поворотної фінансової допомоги?

Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області інформує платників податків.

Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік, сума отриманої від неплатників податку на прибуток поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного року, включається до складу доходів у річній декларації.

У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник податку повертає таку фінансову допомогу, він збільшує суму витрат на суму поверненої фінансової допомоги за наслідками того звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення.

Наприклад, якщо платник податку, для якого базовим (звітним) податковим періодом є календарний рік, отримав 10.03.2013 року суму поворотної фінансової допомоги від неплатника податку на прибуток та повернув її 16.01.2014 року, то платник податку повинен включити до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилась неповерненою станом на 01.01.2014 року.

При цьому у декларації за І квартал 2014 року або 2014 рік в залежності від того, який базовий (звітний) період використовуватиме платник податку у 2014 році, сума повернутої допомоги включатиметься до складу витрат.

З цим та іншими запитаннями - відповідями можна ознайомитися в Узагальнюючій податковій консультації щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги, затвердженої наказом Міндоходів України від 01.07.2014 року № 367 з врахуванням змін, внесених наказом від 08.07.2014 року № 402.

 

Узагальнююча податкова консультація щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги

затверджена наказом Міндоходів від 01.07.2014 року № 367 з врахуванням змін, внесених наказом від 08.07.2014 року № 402

Суттєво. Міндоходів України відповіло на запитання платникам податків щодо податкового обліку поворотної фінансової допомоги У зазначеній консультації вживаються такі скорочення: Податковий кодекс України — Податковий кодекс.

Поворотна фінансова допомога — сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення (пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу).

Податкові зобов’язання особи, яка надає поворотну фінансову допомогу, не змінюються як при її наданні, так і при поверненні. Враховуючи вимоги пп. 135.5.4 та 135.5.5 п. 135.5 ст. 135 Податкового кодексу, сума (частка суми) поворотної фінансової допомоги, яка не повернута платником податку на кінець звітного періоду особі, що надала таку допомогу, оподатковується таким чином.

Платник податку, який отримав таку допомогу від особи, що є платником податку на прибуток підприємств та сплачує податок на загальних підставах і не має пільг зі сплати цього податку, включає до складу доходів звітного періоду суму процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець такого звітного періоду, у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожен день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги.

Такі умовні проценти відповідно до пп. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу вважаються безповоротною фінансовою допомогою та включаються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток до складу інших доходів.

Платник податку, який отримав поворотну фінансову допомогу від осіб, які не є платниками цього податку (в тому числі нерезидентів), або осіб, які згідно з Податковим кодексом мають пільги з цього податку, в тому числі право застосовувати ставки податку нижчі, ніж установлені п. 151.1 ст. 151 Податкового кодексу, включає до складу інших доходів звітного податкового періоду суми поворотної фінансової допомоги, що залишаються неповерненими на кінець такого звітного періоду.

До осіб, які не є платниками податку на прибуток, належать фізичні особи, в тому числі суб’єкти підприємницької діяльності, платники єдиного податку, фіксованого сільськогосподарського податку, інші особи, що не є платниками податку на прибуток підприємств. 
Зазначений порядок оподаткування не застосовується до суми поворотної фінансової допомоги, отриманої від засновника/учасника (в тому числі нерезидента) платника податку, у випадку повернення такої допомоги не пізніше 365 календарних днів з дня її отримання.

Тобто, якщо поворотна фінансова допомога, внесена засновником/учасником (у тому числі нерезидентом), залишилася неповерненою після спливу 365 календарних днів з дня її отримання, така допомога підлягає оподаткуванню за загальновстановленими правилами оподаткування такої операції залежно від статусу її надавача.

Базовим податковим (звітним) періодом для цілей розділу III «Податок на прибуток підприємств» Податкового кодексу є календарний квартал або календарний рік для платників податків, визначених у п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу.

Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік, сума отриманої від неплатників податку на прибуток поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного року, включається до складу доходів у річній декларації.

У разі якщо в майбутніх звітних податкових періодах платник повертає таку фінансову допомогу, він збільшує суму витрат на суму поверненої фінансової допомоги за наслідками того звітного податкового періоду, в якому відбулося таке повернення. 
При цьому доходи такого платника податку не збільшуються на суму умовно нарахованих процентів, а податкові зобов’язання особи, яка надала поворотну фінансову допомогу, не змінюються як при видачі, так і при її зворотному отриманні.

Якщо для платника податку базовим податковим (звітним) періодом є календарний квартал, то до складу доходу за звітний квартал включається сума неповерненої фінансової допомоги на кінець такого кварталу, та у звітному періоді, коли здійснено її повернення, включається до складу витрат платника сума такого повернення. Умовні проценти в такому випадку не нараховуються.

Слід зазначити, що операції з отримання/надання фінансової допомоги між платником податку та його відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, не приводять до зміни їх витрат або доходів.

Якщо поворотну фінансову допомогу було отримано та повернено в одному й тому самому базовому податковому (звітному) періоді, то для платника податку — одержувача такої допомоги ця операція не тягне за собою податкових наслідків (незалежно від того, хто є надавачом допомоги).

Для платників податку на прибуток, для яких базовим податковим (звітним) періодом є календарний рік, відображення (нарахування) в податковому обліку з податку на прибуток сум поворотної фінансової допомоги (якщо вона отримана від неплатника податку на прибуток за базовою ставкою) або умовних відсотків, нарахованих на такі суми (якщо така допомога отримана від платника податку на прибуток на загальних правилах), здійснюється за підсумками звітного (податкового) року і поквартально не відображається (не нараховується) в податковому обліку.

Запитання 1: Як платник податку, для якого базовим (звітним) податковим періодом є календарний рік, повинен відобразити в податковій декларації з податку на прибуток за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, отриману 10.03.2013 року неплатника податку на прибуток, який не є засновником або учасником такого платника, та повернуту 20.12.2013 року? Як у податковій декларації відображатиметься ця операція, якщо поворотна допомога повернена 16.01.2014 року?

Відповідь: Сума поворотної фінансової допомоги, отримана таким платником та повернена протягом 2013 року, не відображається у декларації з податку на прибуток за базовий звітний (податковий) період — 2013 рік.

Якщо повернення фінансової допомоги відбулося 16.01.2014 року, платник податку включає до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилася неповерненою станом на 01.01.2014 року

При цьому в декларації за І квартал 2014 року або 2014 рік, залежно від того, який базовий (звітний) період використовуватиме платник у 2014 році, сума повернутої допомоги включатиметься до складу витрат.

Запитання 2: Як операція з поворотною фінансовою допомогою, отриманою 10.03.2013 року та повернутою 20.12.2013 року, відображається у податковій декларації за 2013 рік платником податку на прибуток, для якого базовим звітним (податковим) періодом є календарний рік, якщо таку допомогу він отримав від платника, що сплачує податок на прибуток на загальних умовах та не є учасником (засновником) одержувача допомоги? Як у податковій декларації відображається ця операція, якщо вся сума поворотної допомоги повернена 16.01.2014 року?

Відповідь: З урахуванням того, що допомогу отримано та повернуто протягом одного звітного періоду (2013 року), умовні відсотки не нараховуються. Якщо повернення поворотної допомоги здійснено в наступному звітному періоді (році) (16.01.2014 року), то платник податку — одержувач допомоги умовні відсотки нараховує на суму поворотної фінансової допомоги, що залишилася неповерненою на кінець звітного 2013 року, які включає до складу доходів у податковій декларації за 2013 рік. У 2014 році умовні відсотки нараховуються за період з 01.01.2014 до 16.01.2014 року

Запитання 3: Платник податку 20.12.2012 року отримав поворотну фінансову допомогу від засновника-нерезидента, яку на дату переходу на спрощену систему оподаткування не повернув. Як у податковому обліку відображається ця операція, якщо на дату переходу на спрощену систему оподаткування 365-денний термін не минув (перейшов на спрощену систему оподаткування з 01.10.2013 року) або минув (перейшов на спрощену систему оподаткування з 01.01.2014 року)?

Відповідь: У разі переходу на спрощену систему оподаткування з 01.10.2013 року (коли 365-денний термін для повернення фінансової допомоги ще не минув) у декларації з податку на прибуток за три квартали 2013 року, яку одержувач фінансової допомоги подає до податкового органу, незалежно від того, яким для такого платника був базовий звітний (податковий) період, сума неповерненої фінансової допомоги не відображається. 
Питання: Якщо платник — одержувач фінансової допомоги переходить на спрощену систему оподаткування з 01.01.2014 року (коли 365-денний термін уже минув), то такий платник податку включає до складу доходів у декларації за 2013 рік суму поворотної фінансової допомоги, що залишилася неповерненою станом на 01.01.2014 року 
Запитання 4: Платник податку 20.07.2012 року отримав від засновника поворотну фінансову допомогу (365 - денний термін минає 19.07.2013 року) та повернув 12.12.2013 року Який порядок відображення у податковому обліку поворотної фінансової допомоги, якщо засновник є платником податку на прибуток на загальних умовах (не користується пільгами з оподаткування податком на прибуток та не застосовує відмінні від базової ставки податку), якщо для одержувача такої допомоги звітним податковим періодом є календарний квартал? Який порядок відображення таких операцій у декларації з податку на прибуток, якщо базовим звітним періодом для платника є календарний рік?

Відповідь: Платник податку — одержувач такої допомоги, що звітує щокварталу, до складу доходів у податковій декларації за 9 місяців 2013 року включає суму процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець такого звітного податкового періоду, розрахованої за кожен день її фактичного використання — з 20.07.2012 до 30.09.2013 року У декларації за 2013 рік такий платник включає до доходів умовні проценти, нараховані за період з 20.07.2012 до 12.12.2013 року.

Якщо для платника податку базовим звітним періодом є календарний рік, такий платник умовні проценти, нараховані за період з 20.07.2012 до 12.12.2013 року, включає до доходів у декларації за 2013 рік.

Запитання 5: Чи включається до доходу платника податку на прибуток сума неповерненої поворотної фінансової допомоги, що була отримана ним під час перебування на спеціальному режимі оподаткування (сплаті єдиного податку або фіксованого сільськогосподарського податку)?

Відповідь: При обчисленні об’єкта оподаткування податком на прибуток умовою для включення до складу доходів поворотної фінансової допомоги є те, що така допомога отримана безпосередньо платником податку на прибуток у звітному періоді та залишається неповерненою до кінця цього періоду.

Отже, поворотна фінансова допомога, що отримана під час перебування на спеціальному режимі оподаткування (сплаті єдиного податку або фіксованого сільськогосподарського податку) від неплатника податку на прибуток та залишилася неповерненою на дату переходу платника податку на загальну систему оподаткування, не включається до складу доходів платника, а також не включається до складу витрат при її поверненні.

Разом з тим, якщо поворотна фінансова допомога отримана під час перебування на спеціальному режимі оподаткування від платника, що сплачує податок на прибуток на загальних умовах, та на кінець звітного періоду з податку на прибуток така поворотна фінансова допомога залишається неповерненою, то доходи платника податку на прибуток збільшуються на суму умовно нарахованих процентів у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожен день фактичного використання такої допомоги у такому звітному періоді.


Джерело: сайт міста Добропілля


Агентство недвижимости Дом Доброполье



ComForm">
avatar
Наверх