Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налогообложении от 26.11.2013"

Просмотров: 516 0 08.12.2016 в 16:02:07 Новости налоговой
Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налогообложении от 26.11.2013"

 Орендодавець - власник кімнати у гуртожитку сплачуватиме податок на нерухомість

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій оболасті роз’яснює особливості оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, приватизованої кімнати в гуртожитку та застосування пільги з податку.
Так, відповідно до ст. 127 Житлового кодексу України, гуртожитки є спеціально збудованими або переобладнаними для цього житловими будинками, які призначені для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також громадян у період роботи чи навчання.

  Згідно з п. 265.2 ст. 265 Податкового кодексу України гуртожитки не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Водночас пунктом 1 ст. 2 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» визначено, що до об’єктів приватизації належать, зокрема, житлові приміщення у гуртожитках (житлові кімнати, житлові блоки (секції). Власник приватизованого житла має право розпорядитися кімнатою (кімнатами) у гуртожитку на свій розсуд: продати, подарувати, заповісти, здати в оренду, обміняти, закласти, укладати інші угоди, не заборонені законом.

  Згідно норм Податкового кодексу України для квартири/квартир передбачено пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у вигляді зменшення бази оподаткування об’єкта житлової нерухомості. Зокрема база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується незалежно від кількості квартир - на 120 кв. метрів. Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

  Втім пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).

  Отже, приватизована кімната в гуртожитку є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. База оподаткування зменшується незалежно від кількості квартири/квартир, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку - на 120 кв. метрів, якщо власник не використовує дане майно з метою одержання доходів (здавання в оренду, лізинг, використовування у підприємницькій діяльності).
ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує, що до 31 грудня поточного року, з метою формування реєстру платників податку на нерухоме майно та взяття на облік таких платників органи доходів і зборів проводять відповідну звірку з власниками житлової нерухомості. Фахівці Міндоходів радять власникам квартир та/або будинків оперативно звернутись до державної податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) власника нерухомості, не відкладаючи дану процедуру до граничного терміну.

 

Кошти, що надійшли орендодавцю у вигляді компенсації комунальних послуг, оподатковуються ПДВ

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

  Враховуючи викладене, кошти, що надійшли орендодавцю у вигляді компенсації комунальних послуг та послуг на поточне утримання приміщень від орендаря, включаються до бази оподаткування ПДВ та підлягають оподаткуванню на загальних підставах за основною ставкою.

 

Контрольовані операції

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, платники податків, які здійснюють контрольовані операції, щорічно до 1 травня року, наступного за звітним, зобов’язані надати до Міністерства доходів та зборів України в електронному вигляді (з електронними підписами та печатками) звіт про контрольовані операції, здійснені у минулому році. Тобто звіт про здійснювані контрольовані операції за період з 1 вересня по 31 грудня 2013 року слід буде подати до 1 травня 2014 року. З 1 вересня 2013 року по 1 вересня 2014 року за неправильне визначення податкових зобов’язань у контрольованих операціях буде застосовуватися відповідальність у розмірі 1 гривні. У той же час, за неподання платником податків звіту або обов’язкової документації про проведені ним контрольовані операції протягом року передбачена відповідальність у розмірі 5 % загальної суми контрольованих операцій. 

 

Затверджено діапазон цін на окремі товари для трансфертного ціноутворення

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, відповідно до пп. 2 п. 21 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України тимчасово, до 1 січня 2018 року, для цілей оподаткування дозволено застосовувати особливі методи визначення звичайних цін за операціями з експорту/імпорту визначених Кодексом товарних позицій згідно з УКТ ЗЕД за участі нерезидента, який сплачує податок на прибуток за ставкою на 5 і більше відсотків нижчою, ніж в Україні, а саме – згідно з біржовими котируваннями - у разі якщо товари котируються на біржі, та згідно з довідковими цінами, опублікованими у джерелах інформації (спеціалізованих комерційних виданнях), - у разі якщо товари не котируються на біржі.

  На виконання зазначеної норми Кодексу Кабінет Міністрів України постановою від 02.10.2013 № 749 затвердив відсотковий діапазон цін для деяких товарних позицій згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності для цілей трансфертного ціноутворення , а саме на зернові культури; жири та олії тваринного або рослинного походження; продукти їх розщеплення; готові харчові жири; воски тваринного або рослинного походження; руди, шлак і золу; палива мінеральні; нафта і продукти її перегонки; бітумінозні речовини; воски мінеральні; продукти неорганічної хімії: неорганічні або органічні сполуки дорогоцінних металів, рідкісноземельних металів, радіоактивних елементів або ізотопів; органічні хімічні сполуки; чорні метали; вироби з чорних металів. 

 

Порядок ввезення в Україну алкогольних напоїв та тютюнових виробів

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, громадяни можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручній поклажі або супроводжувальному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування у таких кількостях із розрахунку на одну особу: - 200 сигарет або 50 сигар чи 250 г тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 г.; - 5л. пива, 2 л. вина, 1 л. міцних (із вмістом спирту більш як 22%) алкогольних напоїв. При цьому, ввезення на територію України зазначених виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, не допускається. Порядок ввезення на митну територію України громадянами алкогольних напоїв та тютюнових виробів регулюється ст. 376 Митного кодексу України. 

 

Відмова від підписання акта перевірки не звільняє від сплати податкових зобов’язань

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків що, статтею 86 Податкового кодексу України визначено, що відмова платника податків або його законних представників чи особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта перевірки або отримання його примірника, не звільняє платника податків від обов’язку сплатити визначені контролюючим органом за результатами перевірки грошові зобов’язання.

  Так, у разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта, посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.
У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта перевірки чи неможливості його вручення платнику податків або його законним представникам чи особі, яка здійснювала розрахункові операції з будь-яких причин, такий акт надсилається платнику податків. У таких випадках контролюючим органом складається відповідний акт або робиться позначка в акті про результати перевірки.
Згідно порядку, викладеному у статті 58 Податкового кодексу акт перевірки вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків акт перевірки через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти акт перевірки, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, акт перевірки вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
У разі якщо вручити акт перевірки неможливо через помилку, допущену контролюючим органом, акт перевірки вважається таким, що не вручено платнику податків. 

 

Перелік виплат в грошовій формі, на які не нараховується єдиний внесок

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області нагадує про виплати, які здійснюються у грошовій формі за рахунок коштів роботодавців та на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування:

1. Соціальні допомоги та виплати, встановлені колективним договором (працівникам, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, на народження дитини, сім'ям з неповнолітніми дітьми тощо).

2. Одноразова допомога працівникам, які виходять на пенсію згідно із законодавством та колективними договорами (включаючи грошову допомогу державним службовцям та науковим (науково-педагогічним) працівникам), військовослужбовцям при звільненні з військової служби.

3. Надбавки та доплати до державних пенсій працюючим пенсіонерам.

4. Вихідна допомога у разі припинення трудового договору.

5. Відшкодування, нараховані працівникам за час затримки розрахунку при звільненні.

6. Витрати на відрядження, а саме: добові (у повному обсязі), вартість проїзду, витрати на наймання житлового приміщення. Компенсаційні виплати та добові, які виплачуються у разі переїзду на роботу в іншу місцевість згідно із законодавством.

7. Виплати в установленому розмірі особам, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи (крім надбавок та доплат до тарифних ставок (окладів, посадових окладів) у розмірах, передбачених законодавством, за роботу на територіях радіоактивного забруднення, оплата додаткових відпусток, що надаються відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи").

8. Компенсація моральної шкоди працівникам, що виплачується за рішенням суду.

9. Винагорода, що сплачується за авторським договором на створення та використання творів науки, літератури та мистецтва, крім гонорару штатним працівникам редакцій газет, журналів, інших засобів масової інформації, видавництв, установ мистецтва та (або) оплата їх праці, що нараховується за ставками (розцінками) авторської (постановочної) винагороди, нарахованої на відповідному підприємстві. Винагороди за відкриття, винаходи та раціоналізаторські пропозиції та їх використання.

10. Надбавки (польове забезпечення) до тарифних ставок і посадових окладів працівників, що направляються для виконання монтажних, налагоджувальних, ремонтних і будівельних робіт, і працівників, робота яких виконується вахтовим методом, постійно проводиться в дорозі або має роз'їзний (пересувний) характер, у визначених законодавством розмірах.

11. Компенсації працівникам за використання для потреб виробництва власного інструмента та особистого транспорту.

12. Довічна плата за звання дійсного члена та члена-кореспондента академії наук.
13. Позики, видані працівникам для поліпшення житлових умов, на індивідуальне будівництво, заведення домашнього господарства.

14. Матеріальна допомога разового характеру, що надається окремим працівникам у зв'язку із сімейними обставинами, на оплату лікування, оздоровлення дітей, поховання.

15. Допомога, що виплачується молодим спеціалістам під час відпустки після закінчення навчального закладу.

  Перелік видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування затверджено постановою Кабінету Міністрів України 

 

 

Законодавчі зміни щодо спрощення ведення бізнесу

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платникам податків що, Президент підписав Закон України № 657-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків і вдосконалення деяких положень”.

  Документ передбачає внесення низки змін до Податкового кодексу, які регулюють облік податку на прибуток, ПДВ, податок на доходи фізичних осіб, єдиного податку, а також порядок проведення перевірок та адміністрування податків і зборів.
Законом, зокрема, передбачено:

-право, а не обов’язок платника податків зазначати у фінзвітності тимчасові та постійні податкові різниці;

-виключення з переліку обов’язкових реквізитів податкової накладної номера та дати митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на територію України;

-надання покупцям для подання скарги на постачальника 60-денного строку після граничного терміну подання декларації з ПДВ;

-скасування отримання свідоцтв про реєстрацію платника ПДВ (у тому числі як суб’єкта спеціального режиму оподаткування) та єдиного податку (заміною їм стануть виписки (довідки) з відповідних реєстрів);

-підкориговано правило визначення переліку "низько податкових” країн для цілей застосування трансфертного ціноутворення. 

 

Як виплатити у розстрочку податковий борг

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів в Донецькій області повідомляє, що для розстрочення або відстрочення податкового боргу платнику податків необхідно написати заяву затвердженої форми. Така заява подається до органу Міндоходів за місцем обліку платника податків. У заяві зазначаються суми податків, зборів, штрафних санкцій, пені, сплату яких платник податків просить розстрочити або відстрочити. Окремо необхідно зазначити строк розстрочення або відстрочення та періоди сплати. При цьому, окремо вказуються суми, строк сплати яких ще не настав, а також строк сплати яких вже минув.
До заяви додається економічне обґрунтування, яке складається з: переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених (відстрочених) сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.

  Протягом 30 календарних днів з дати подання заяви орган Міндоходів приймає рішення щодо розстрочення або відстрочення податкових зобов’язань.

  На наступний робочий день з дня прийняття рішення орган Міндоходів укладає з цим платником податків відповідний договір про розстрочення або відстрочення податкового боргу. Строк дії договору починається з дати його підписання.

  Розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податку регламентовано ст.100 Податкового кодексу України.

  Форма заяви щодо надання розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу платника податку затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України 10.10.2013 №574.

 

 

Уряд підтримав відміну коефіцієнтів, які застосовуються до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів

  Кабінет Міністрів України схвалив проект змін до Податкового кодексу в частині відміни коефіцієнтів, які застосовуються до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

  Передбачається, що розмір екологічного податку залежатиме від розміру витрат на оплату послуг з організації і проведення робіт, пов'язаних з утилізацією відходів, що утворюються в результаті втрати транспортним засобом своїх споживацьких властивостей. В цьому випадку ставки екологічного податку складуть: на легкові автомобілі - 5,5 тис. грн., для вантажних автомобілів - 11 тис. грн.

  При цьому звернуто увагу платників на відсутність прив'язки розміру ставки екологічного податку до об'єму двигуна, дати виготовлення транспортного засобу, його маси.
Ухвалення запропонованих змін до Податкового кодексу сприятиме адаптації українського законодавства до законодавства Європейського Союзу, оскільки розмір ставки екологічного податку приблизно відповідатиме розміру плати за відповідні послуги, яка стягується в європейських країнах. 

 

Вниманию плательщиков единого налога.

  Добропольская ОГНИ ГУ Миндоходов в Донецкой области сообщает, что с 1 января 2014 года Министерством доходов и сборов Украины будет введен Реестр плательщиков единого налога (далее - Реестр). Регистрация, внесение изменений и аннулирование регистрации предприятия как плательщика единого налога будет осуществляться путем внесения соответствующих записей в Реестр. Вся необходимая информация о зарегистрированных плательщиках единого налога будет находиться в бесплатном доступе:
• на веб-портале юридических лиц и физических лиц - предпринимателей ;
• на официальном веб-портале Министерства доходов и сборов Украины. 

Свидетельство же плательщика единого налога будет отменено с 1 января 2014.

 

Єдинники не можуть здійснювати розрахунки через електронні платіжні системи

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів в Донецькій області повідомляє платників податків, що виходячи з особливостей спеціального режиму оподаткування, фізичних осіб - підприємці платники єдиного податку не можуть здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) через електронні платіжні системи.

  Згідно п. 291.6 ст. 291 Податкового кодексу платники єдиного податку повинні здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) виключно в грошовій формі (готівковою і безготівковою). У відповідності с п. 1.4 р. 1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки одержувачів засобів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб засобів, внесених ними готівкою в касу банку, на рахунки одержувачів засобів. Дані розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях або в електронному вигляді. Таким чином, виходячи з особливостей спеціального режиму оподаткування фізичних осіб-підприємців, платники єдиного податку не можуть здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) через електронні платіжні системи. Нагадуємо, що якщо фізична особа-підприємець платник єдиного податку використовуватиме в своїй діяльності електронні гроші, то він зобов'язаний сплачувати податок по ставці 15 % якщо застосовує інший спосіб розрахунків відповідно пп. 3 п. 293.4 ст. 293 Податкового Кодексу.

  

Встановлено порядок направлення податковими органами вимог платникам податків

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області повідомляє платників податків, що Міністерство доходів та зборів України затвердило новий порядок направлення органами доходів і зборів податкових вимог платникам податків. Раніше даний порядок був затверджений наказом Мінфіну від 24.10.2012 р. № 1113.

  Дія цього Порядку, як і раніше його попередника, поширюється на платників податків, які не сплатили узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки.

  Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Окрім загальних реквізитів, податкова вимога повинна, зокрема, містити відомості про:

- факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави;

- розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою;

- обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк;

- можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Сума податкового боргу в податковій вимозі проставляється в гривнях з двома десятковими знаками.

  Податкова вимога надсилається (вручається) не раніше першого робочого дня після закінчення встановленого ПКУ граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (Наказ Міндоходів від 10.10.2013 р. №576).

 

Начисление НДФЛ при выплате субъектом хозяйствования доходов плательщику единого налога

  В соответствии с п. 292.9 ст. 292 Налогового кодекса доходы физического лица — плательщика единого налога, полученные в результате осуществления хозяйственной деятельности и облагаемые налогом согласно главе 1 раздела XIV этого Кодекса, не включаются в состав общего годового налогооблагаемого дохода физического лица, определенного в соответствии с разделом IV этого Кодекса. Согласно п. 297.1 ст. 297 Кодекса плательщики единого налога освобождаются от обязанности начисления, уплаты и представления налоговой отчетности по НДФЛ в части доходов (объекта налогообложения), полученных в результате хозяйственной деятельности физического лица и облагаемых налогом согласно главе 1 раздела XIV этого Кодекса. Ставка единого налога устанавливается для плательщиков единого налога в размере 15% к доходу, полученному от осуществления деятельности, не указанной в свидетельстве плательщика единого налога, отнесенного к первой или второй группе.

  При этом плательщики единого налога обязаны перейти на уплату других налогов и сборов, определенных Налоговым кодексом в случае осуществления видов деятельности, не указанных в свидетельстве плательщика единого налога — физического лица — предпринимателя, с первого числа месяца, следующего за налоговым (отчетным) периодом, в котором осуществлялись такие виды деятельности. Пунктом 177.8 ст. 177 Налогового кодекса предусмотрено, что при начислении (выплате) физическому лицу — предпринимателю дохода от осуществления им предпринимательской деятельности, субъект хозяйствования и/или самозанятое лицо, которые начисляют (выплачивают) такой доход, не удерживают налог на доходы у источника выплаты, если физическим лицом — предпринимателем, который получает такой доход, предоставлена копия документа, подтверждающего его государственную регистрацию в соответствии с законом в качестве субъекта предпринимательской деятельности.

  Таким образом, субъект хозяйствования при выплате физическому лицу — предпринимателю — плательщику единого налога доходов по видам деятельности, не указанным в свидетельстве такого плательщика, не удерживает НДФЛ при условии предоставления таким плательщиком копии документа, подтверждающего его регистрацию в качестве субъекта предпринимательской деятельности, поскольку согласно нормам действующего законодательства плательщик единого налога облагает налогом такой доход самостоятельно, а при нарушении условий нахождения на упрощенной системе налогообложения обязан перейти на уплату других налогов и сборов с первого числа месяца, следующего за налоговым (отчетным) периодом, в котором осуществлялись такие виды деятельности.

 

 

 



avatar