Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налогообложении от 18.12.2013"

Просмотров: 503 0 04.12.2016 в 18:17:38 Новости налоговой
Добропольская ОГНИ: "Нововведения в налогообложении от 18.12.2013"

З 2014 року платники з позитивною податковою історією отримуватимуть відшкодування ПДВ за 11 робочих днів

  З 1 січня 2014 року підприємства з позитивною податковою історією отримають можливість проходити прискорену процедуру відшкодування податку на додану вартість. Для них термін камеральної перевірки, що є обов’язковим елементом процедури відшкодування ПДВ,  буде скорочено з 20 до 5 днів.

  Міністерство доходів і зборів підготувало проект наказу, яким визначається порядок та критерії, за якими підприємствам буде присвоюватися  статус платника з позитивною податковою історією.

  Міндоходів планує надавати відповідний статус за результатами автоматизованого аналізу податкової звітності до 1 числа кожного звітного (податкового) місяця, починаючи з 2014 року. Зараз фахівці Міністерства завершують розробку програмного забезпечення, яке в автоматичному режимі  визначатиме відповідність наданих звітів критеріям, затвердженим Податковим Кодексом та постановою Кабінету Міністрів.

  Зокрема, право на отримання «позитивного» статусу матимуть платники ПДВ, які протягом останніх трьох років декларували суми бюджетного відшкодування, забезпечують своєчасне подання звітності та не мали випадків анулювання реєстрації платника ПДВ.

  Окрім цього, претенденти на цей статус мають  відповідати  критеріям, необхідним для автоматичного відшкодування податку на додану вартість. Нагадаємо, такі суб’єкти господарювання мають регулярно подавати звітність, не перебувати у процедурі банкрутства, не мати податкового боргу та платити своїм найманим працівникам щонайменше дві з половиною мінімальних зарплати.

  За оцінками фахівців Міндоходів, виокремлення підприємств з позитивною податковою історією сприятиме спрощенню адміністрування податків для сумлінних платників та підвищенню ефективності системи відшкодування ПДВ в цілому.

 

Міндоходів не перевірятиме малий та середній бізнес у 2014 році

  Мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу буде подовжено у 2014 році. Про це заявив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко сьогодні, 11 грудня, під час зустрічі з більше ніж 400 підприємцями та експертами, присвяченій обговоренню питань спрощеної системи оподаткування.

  „Мораторій на перевірки малого та середнього бізнесу буде подовжено. Ця ініціатива була висунута бізнесом, і ми її підтримали. Впевнений, що цей крок надасть підприємцям, які працюють на спрощеній системі оподаткування, стимули для зростання та розвитку, що, у свою чергу, сприятиме збільшенню відрахувань до бюджету”, – наголосив Олександр Клименко.

  Міністр також підкреслив, що спрощена система оподаткування виправдала себе як з точки зору зростання підприємницької ініціативи, так і з точки зору надходжень до бюджету.

  За словами Міністра, сьогодні на спрощеній системі працюють майже 1,5 млн. суб’єктів господарювання. Тільки за останній рік новими платниками єдиного податку стали  більше 62 тисяч підприємців. Найбільш інтенсивно -  на 23% -  протягом року збільшувалася кількість підприємців третьої групи, на якій зараз працюють майже 300 тисяч платників.

  „Враховуючи ті побоювання, які висловлював бізнес під час податкового майдану, вважаю це показовим результатом вірності прийнятих два роки тому рішень. І хоча податки і збори від малого і середнього бізнесу сьогодні забезпечують біля  2% від загальних надходжень до бюджету,  ми високо цінуємо ваш внесок в національну економіку ”, – зазначив Олександр Клименко.

  Міністр запевнив, що робота над дерегуляцією, спрощенням податкових і митних процедур для малого і середнього бізнесу продовжиться й у наступному році.

  Зокрема, з 2014 року підприємці, що працюють на спрощеній системі оподаткування, отримають можливість ведення в електронному вигляді книг обліку доходів і  витрат. Це дозволить автоматично,  на  підставі даних  книги  подавати податкову звітність в режимі  онлайн. Окрім цього, з 1 січня підприємці - «спрощенці»  першими зможуть оцінити переваги такої новації як сервіс електронних перевірок.  Ця процедура дозволить проводити аудит бухгалтерської звітності дистанційно, не відволікаючи підприємця від його основної діяльності.  З 2015 року цю можливість отримають всі представники малого та середнього бізнесу, а з 2016 року – й інші платники податків. 

Електронні ключі від Міндоходів видаватимуться користувачам Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України.

  Акредитований центр сертифікації ключів, який діє при Міндоходів, надаватиме безкоштовні сертифікати користувачам Єдиних та Державних реєстрів Міністерства юстиції України. Для отримання цифрового підпису громадянам необхідно звернутися до пунктів реєстрації користувачів центру. На сьогодні в Україні функціонує 104 таких пункти. 

  Загалом, за 11 місяців поточного року центром сертифікації ключів видано майже 895,1 тис. цифрових підписів.

  Щомісяця за безкоштовними ключами від Міндоходів звертаються понад 50 тис. платників, що вдвічі більше, ніж у минулому році. Найчисленнішою категорією клієнтів центру є фізичні особи, кількість яких складає 77 відс.

  За 11 місяців поточного року у центрі зареєструвалося 465,4 тис. фізичних осіб та громадян, яким видано 541,7 тис. цифрових підписів. Серед юридичних осіб клієнтами центру за цей період стали 138 тис. осіб, які замовили 353,4 тис. ключів.

  Нагадаємо, що з 1 листопада 2013 року посилені сертифікати відкритих ключів від Міндоходів формуються на два роки.

  Таку можливість Центр сертифікації ключів, який діє при Міністерстві, отримав після проходження процедури акредитації. Було сформовано нові технологічні сертифікати та сервери центру, що дало змогу подовжити термін дії цифрових підписів.

  Ключі електронного цифрового підпису, видані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів Міндоходів, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України. 

 

Міністерство доходів і зборів планує автоматизувати контроль за тютюновими виробами

  У результаті комплексних заходів по боротьбі з незаконним обігом тютюнової продукції за 10 місяців 2013 року надходження акцизного податку з реалізації тютюнових виробів зросли на 9% і склали 14,6 млрд.грн., що вдвічі перевищує показники аналогічного періоду минулого року. Про це повідомив Міністр доходів і зборів України Олександр Клименко під час презентації пілотного проекту автоматизованої системи контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів за технологією Codentify, яка відбулася 21 листопада.

  Технологія Codentify була презентована представникам Міністерства членами Асоціації цифрового кодування та відстеження (DCTA), що об’єднує найбільших виробників тютюнової продукції на українському ринку. Технологія, зокрема, передбачає нанесення на споживчу упаковку тютюнових виробів безпосередньо в процесі виробництва унікальних зашифрованих 12-символьних буквено-цифрових кодів, які генеруються випадковим чином з майже безкінечного числа комбінацій. Технологія може бути використана як основа для системи відслідковування та простежування маршруту руху (переміщення) тютюнових виробів по усьому ланцюгу поставок.

  «Політика держави спрямована на підвищення ефективності контролю за виробництвом та обігом тютюнових виробів та інших підакцизних товарів, протидії незаконному обігу цієї продукції. Міністерство вже тривалий час вивчає  можливість запровадження електронних акцизних марок і вітає готовність учасників ринку щодо автоматизації процесів контролю. Разом з тим, ми повинні врахувати баланс інтересів держави, виробника і споживача», - підкреслив Міністр під час презентації.

  Міністр Олександр Клименко підкреслив, що при виборі технології для запровадження електронних акцизних марок є низка принципових для Міністерства моментів, зокрема, момент сплати акцизу, забезпечення контролю за всім ланцюгом -   від виробника   до роздрібної торгівлі, а також розповсюдження системи не тільки на тютюнові вироби, а й на алкогольну продукцію.

  Під час зустрічі представники Міністерства та великих тютюнових компаній мали можливість ознайомитися з перевагами системи та обговорити практичні питання її застосування, в разі, якщо таке рішення буде прийняте фахівцями Міністерства та учасниками ринку. 

Про персоналізацію касових апаратів.

  Наближається до завершення мораторій на застосування фінансових санкцій за ненадання звітно-контрольної інформації про використання РРО в електронному форматі.

  1 січня 2014 року, відносно платників, що використовують у своїй діяльності реєстратори розрахункових операцій, які не забезпечують передачу необхідної інформації по дротових або бездротових каналах зв'язку, застосовуватимуться штрафні санкції, встановлені Законом України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Тому до 1 січня 2013 року необхідно здійснити персоналізацію всіх касових апаратів, що використовуються в господарській діяльності.

  Касові апарати, які не використовуються, підлягають зняттю з обліку в органах Міндоходів в зазначений термін.

Перенесено термін надання річної фінансової звітності з 9 на 28 лютого наступного за звітним періодом

  Кабінет Міністрів України постановою від 7.11.2013 р. № 820 вніс зміни до Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 р. №419.
Згідно з внесеними змінами, термін подання річної фінансової звітності переноситься з 9 лютого до 28 лютого наступного за звітним року.

  Також передбачено відстрочення на рік, а саме до 1 січня 2015 року, початок складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності кредитними спілками та підприємствами, які здійснюють господарську діяльність з управління активами. Разом з тим підприємства, які здійснюють діяльність у сфері фінансових послуг і страхування, будуть складати таку звітність починаючи з 1 січня наступного року, як і планувалося.
Окрім того, внесено зміни і до Стратегії застосування міжнародних стандартів фінансової звітності в Україні, схваленої розпорядженням КМУ від 24.10.2007 р. № 911.
Постанова набирає чинності з дня опублікування, крім пункту 1 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності з 1 січня 2014 року. 

 

У грудні платники отримають рекордну суму ПДВ в автоматичному режимі

  У грудні поточного року в автоматичному режимі буде відшкодовано 2,4 млрд. грн. податку на додану вартість. Саме на цю суму сформовані Міндоходів реєстри на відшкодування були направлені до Держказначейства. Такий обсяг бюджетної компенсації стане рекордним за весь період дії механізму автоматичного відшкодування.
Загалом, за 2013 рік в автоматичному режимі планується відшкодувати 24,2 млрд. грн., що на 4,5 відс. більше ніж у попередньому році, та на 52,2 відс. більше ніж у 2011 році.
За статистикою Міндоходів, за 11 місяців поточного року ПДВ-автомат у розмірі 21,8 млрд. грн. отримали 486 платників. Порівняно з січнем 2013 року обсяг автовідшкодування збільшився більш ніж на третину – з 1,6 млрд. грн. до 2,1 млрд. грн.
Також нагадаємо, що, починаючи з 1 січня 2014 року, для платників податку, які матимуть позитивну податкову історію, термін проведення камеральної перевірки буде скорочено. Для цих платників камеральна перевірка податкової звітності буде проводиться протягом п'яти календарних днів з дня подання податкової декларації.

 

Новини законодавства по ПДВ

  Міндоходів України повідомлено, що суми ПДВ, перераховані переробним підприємством на спеціальний рахунок в органі державної казначейської служби, є державними коштами і не можуть розцінюватись як власні кошти переробного підприємства.
Зазначено, що з метою ведення податкового обліку в рамках окремого режиму оподаткування ПДВ та забезпечення адресності й повноти виплати компенсацій переробне підприємство під час придбання м’яса в живій вазі (тварин) зобов’язане досліджувати ідентифікаційні та ветеринарні документи таких тварин, надані сільськогосподарськими товаровиробниками, зіставляти їх інформацією, зазначеною в договорах.
У випадку придбання переробним підприємством м’яса в живій вазі (тварин) у фізичної особи підтвердженням того, що така продукція є власне вирощеною, слугує довідка, яка видається сільською, селищною або міською радою в довільної формі за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва.
У звіті про суми податкових пільг переробне підприємство відображає суму ПДВ, не сплачену ним до бюджету та спрямовану на виплату компенсацій сільськогосподарським товаровиробникам.

  

Актуально: сплата авансових внесків платниками податку на прибуток

  Якщо підприємство одночасно провадить діяльність, що звільнена від оподаткування податком на прибуток, та діяльність, яка оподатковується у загальному порядку, то отриманий від пільгових операцій дохід враховується при визначенні критерію – 10 мільйонів гривень.

  Про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань щодо сплати щомісячних авансових внесків з податку на прибуток, затвердженій наказом Міндоходів України від 22 листопада 2013 року № 698

http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakono...
Крім того, в цій податковій консультації висвітлюються особливості сплати підприємствами щомісячних авансових внесків з податку на прибуток при зміні системи оподаткування, здійсненні патентованої, страхової діяльності та ліквідації підприємства, а також вплив результатів перевірок на сплату авансових внесків.

  Варто враховувати, що платник податку на прибуток не може добровільно відмовитись від сплати авансових внесків і не надавати щоквартальну звітність з цього податку. Виключення становить випадок, коли платник податку сплачує авансові внески у I кварталі, але за підсумками цього кварталу не отримав прибутку або отримав збиток та зазначив про це у податковій декларації за I квартал, яку подав до закінчення граничного терміну подачі декларації. Такий платник не сплачуватиме авансові внески у II – IV кварталах звітного (податкового) року, а податкові зобов'язання визначатиме на підставі податкових декларацій за підсумками першого півріччя, 9 місяців та річної (подаються у терміни, передбачені для квартальної податкової звітності).

  Не сплачує (припиняє сплачувати) авансові внески підприємство, яке розпочало процедуру ліквідації. Сплата авансів припиняється у звітному місяці, у якому в установленому порядку органу доходів і зборів подається ліквідаційний баланс. Нараховані авансові внески платник враховує у зменшення задекларованих зобов’язань в останній декларації з податку на прибуток.

  Узагальнюючу податкову консультацію можна переглянути у розділі «Законодавство» на офіційному веб-порталі Міндоходів.

Порядок використання торгового патенту

  Відповідно до п. 267.6 ст. 267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 –VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) оригінал торгового патенту повинен бути розміщений:

на фронтальній вітрині магазину, а за її відсутності - біля реєстратора розрахункових операцій;
на фронтальній вітрині малої архітектурної форми;

на табличці в автомагазинах, на розвозках та інших видах пересувної торговельної мережі, а також на лотках, прилавках та інших видах торговельних точок, відкритих у відведених для торговельної діяльності місцях;

у пунктах обміну іноземної валюти;

у приміщеннях для надання платних послуг, а також у приміщеннях, в яких проводяться розважальні ігри.

  Торговий патент повинен бути відкритий та доступний для огляду.

  Для запобігання пошкодженню торгового патенту (вигорання на сонці, псування внаслідок затікання дощової води, псування сторонніми особами тощо) дозволяється розміщувати нотаріально засвідчені копії торгових патентів у визначених цією частиною місцях. При цьому оригінал такого патенту повинен зберігатися у відповідальної особи суб’єкта господарювання або відповідальної особи відокремленого підрозділу, яка зобов’язана надавати його для огляду уповноваженим законом особам.

  Торговий патент діє на території, на яку поширюються повноваження органу, який здійснив реєстрацію суб’єкта господарювання, або за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
Передача торгового патенту іншому суб’єкту господарювання або іншому відокремленому підрозділу такого суб’єкта не дозволяється.

  Торговий патент, виданий для провадження торговельної діяльності з використанням пересувної торговельної мережі (автомагазини, розвозки тощо), діє на території України.

Визначення бази оподаткування операцій в разі постачання товарів/послуг

  Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості (у разі здійснення контрольованих операцій - не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст. 39 ПКУ) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб’єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів), а також збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку).

  До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

  До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

  У випадках, передбачених статтею 189 ПКУ, база оподаткування визначається з урахуванням положень ст. 189 ПКУ.

Звернення громадян - спосіб забезпечення законності

  Звернення громадян до органів держави з питань забезпечення законності є їх конституційним правом.

  Право на звернення забезпечує громадянам можливість відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення, участі в управлінні державними і громадськими справами та впливу на поліпшення роботи органів державної влади і

місцевого самоврядування, установ, підприємств, організацій.

  Звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування мають важливе значення у забезпеченні постійного зв'язку між державою та громадянином, у вирішенні життєво важливих проблем окремої людини і суспільства в цілому, і реалізації конституційних прав і свобод людини і громадянина в процесі побудови демократичної, соціальної, правової держави.

  Звернення адресуються тим органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

  У зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

  Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім певних випадків, передбачених Законом України від 2 жовтня 1996 р. «Про звернення громадян».

Які документи повинен мати на робочому місці фізична особа - підприємець.

  Добропільська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області області нагадує: підприємницька діяльність можлива тільки за наявності відповідних документів.
Якщо підприємець здійснює діяльність на спрощеній системі оподаткування, то на його робочому місці повинні бути наступні документи:

• книга обліку доходів;

• свідоцтво платника єдиного податку;

• виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців;
• свідоцтво платника ПДВ (у випадку, якщо суб'єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);

• трудові договори з найнятими робітниками (у разі використання найманої праці);
• документ, який засвідчує особу підприємця і найнятого робітника (у разі використання найманої праці).

Якщо ФОП здійснює діяльність на загальній системі оподаткування, то у нього на торговому місці повинні бути такі документи:

• книга обліку доходів і витрат;

• книга обліку розрахункових операцій;

• виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців; торговий патент, ліцензії;

• свідоцтво платника ПДВ (якщо суб'єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
• трудові договори з найнятими робітниками (у разі використання найманої праці);
• документ, який засвідчує особу підприємця і найнятого робітника (у разі використання найманої праці).

  Нагадуємо, що фахівці Центру обслуговування платників Добропільської ОДПІ готові надати допомогу всім охочим легалізувати свій бізнес відповідно до вимог законодавства.

 

 

 

 

 



avatar